De ce restricționează Netflix accesul la datele personale?

Duminică în jurul prînzului deschid Netflix din browser. Fac asta uneori pentru că e mai ușor să scormonesc și să salvez filme pentru (re)vizionări ulterioare. După vreo zece minute, titlurile din rubrica „Romanian movies” îngheață. Încerc altă rubrică, la fel. Zic: „Merge mai greu, din cauza noului sezon Sex Education, probabil”. Mai încerc cîteva pagini/rubrici de curiozitate, poate își revine, apoi totul se blochează cu mesajul: Netflix Site Error. We were unable to process your request. Please go to the Netflix home page by clicking the button below. Apăs butonul Home la mișto, sînt deja pe prima pagină. Evident, nu se întîmplă nimic. Zic: „E grav, rupe banda România pe Sex Education”. Închid totul, nu iau în serios.

Pe seară, pe la un 5, deschid aplicația pe televizor. Văd interfața, însă nu încarcă niciun film sau trailer. Caut pe Google, cu filtru de timp pe ultimele 24 ore, cuvinte precum „netflix down” sau „netflix not working”. Nimic relevant. Printre primele rezultate e chiar o pagină de pe site-ul lor, din rubrica Help, care nu funcționează. Zic: „E groasă!”. Întreb doi prieteni: „Băi, vouă vă merge Netflix?”. Oarecum surprins aflu că merge ca uns. Instalez aplicația pentru prima dată pe telefon, introduc datele, eroare – culmea, primesc un e-mail de la Netflix care îmi spune că am încercat să mă conectez de pe un device nou și că dacă-l recunosc, totul e OK. Între timp, pe televizor am dat reset la aplicație. Degeaba, ba chiar nu mai intră nici măcar în interfață, rămîne doar logoul pe ecran.

Încep să mă enervez. Deschid Firefox, pe care-l folosesc de vreo trei ori pe an, să zicem. Surpriză, site-ul Netflix funcționează și încă excelent. Dau niște click-uri la întîmplare pe diverse pagini, inclusiv, de curiozitate, pe cea de mai sus: „Merge!”. Mă gîndesc să mă autentific din Firefox. Altă surpriză! Mă întorc de unde am plecat. Mă simt deja într-o glumă proastă în care cineva mă încuie pe dinafară.

Așa că mă duc acolo unde toată lumea se duce cînd încearcă să deslușească suprarealismul internetului: pe Reddit. Găsesc o discuție mișto despre același subiect. Cineva nu poate să-și acceseze contul, deși după ce șterge cookie-urile din browser totul revine la normal. Zic: „Aha!”. Mă întorc în Chrome și șterg cookie-urile, Netflix se încarcă iarăși, mă autentific, dezastru! Șterg iar cookie-urile, Netflix merge strună în Chrome (fără mine conectat, bineînțeles), în Firefox arată ca și cum i-ar fi scos cineva toate cablurile din priză.

Bineînțeles că azi am sunat la Asistență (au în limba română, apropo). I-am explicat Silviei că nu-mi pot accesa contul de mai bine de 24 de ore, deși site-ul lor funcționează. N-a știut ce să-mi zică. Am întrebat-o dacă contul meu e, totuși, activ. Zice că e activ.

PS1. Alt detaliu amuzant. Pe televizor îmi apare eroarea NW-6-403. Pe site-ul Netflix scrie că de obicei asta se întîmplă „din cauza unei probleme cu conexiunea la internet”. De obicei, alteori te blocăm noi. Verificasem bineînțeles starea conexiunii, inclusiv din aplicație, înainte să-i dau reset, totul era în regulă.

PS2. Am mai găsit un thread simpatic aici, unde suportul tehnic de la Netflix practic îți recomandă să aștepți, poate o ia. It will Netflix itself!, le-aș recomanda ca slogan.