5 filme #DeVăzut cu Ryan Gosling

Pe lîngă titratele Blue Valentine, Drive, La La Land sau Blade Runner 2049, Ryan Gosling are cîteva mici diamante ascunse în filmografie pe care probabil nu le-ai văzut.

The Believer (2001)

Cel mai complicat rol al lui Gosling a fost chiar printre primele, în drama regizată de Henry Bean inspirată de povestea adevărată a unui evreu neo-nazist, Dan Burros (în film Daniel Balint), membru al Partidului Nazist American și grupării KKK – felul în care tipul interpretează povestea biblică despre jertfa lui Avram e metafora principală pentru caracterul său antisemit, dar filmul se preocupă mai departe de-atît de acest fenomen paradoxal. Inteligent, dificil și memorabil.

Half Nelson (2006)

După ridicolul-dar-necesarul-pentru-carieră The Notebook, Gosling avea să facă încă un rol dramatic în filmul lui Ryan Fleck (regizor indie, care a luat totuși jackpot-ul anul ăsta cu Captain Marvel). Lent neo-realist, cu tentă socialistă, filmul e povestea unui profesor dependent de droguri (iarăși un rol contradictoriu și interpretat în stilul caracteristic) dintr-o suburbie care se împrietenește cu una dintre elevele sale. Amîndoi vor încerca să aibă grijă unul de celălalt.

Lars and the Real Girl (2007) (fotografie principală)

Iarăși în rolul unui personaj complicat: introvertitul care trăiește în garajul casei familiei sale și care într-o zi le face tuturor o surpriză de povestit la nepoți. Regizat de Craig Gillespie (vezi Fright Night sau I, Tonya), care reușește să țină în viață o premiză atît de absurdă că mulți i-ar fi dat maxim șansa unui scurtmetraj, filmul nu e doar o poveste despre depresie și singurătate, ci și despre cum ar fi ideal să reacționăm noi, cei din jur, cînd cineva trece prin momente dificile, oricît de bizare sau ridicole ar părea la prima vedere.

The Place Beyond the Pines (2012)

Cu doar un an în urmă, Gosling apărea în trei filme care i-au cimentat statutul de star, Drive, Crazy, Stupid, Love și The Ides of March. Mai departe însă alegea să lucreze din nou cu Derek Cianfrance (vezi Blue Valentine) pentru un thriller neo noir despre lăcomie și trădare, alături de Bradley Cooper, Eva Mendes, Ben Mendelsohn și Ray Liotta – și era nevoie de ei, filmul e mai degrabă construit în jurul expresiilor și gesturilor decît a dialogului.

The Nice Guys (2016)

După Gangster Squad și The Big Short, roluri evident nepotrvite, alese probabil, cum se spune, de către agent, a picat neașteptata & excelenta comedie în care Gosling face echipă cu Russell Crowe într-un mix nebun de Lethal Weapon cu Chinatown (s-a folosit ca referință și sublimul The Long Goodbye cu inegalabilul toată-lumea-îl-știe-din-Ocean’sEleven Elliott Gould, pe care-l recomand cu această ocazie) și orice altă comedie care ia peste picior ideea de private eye.