5 filme #DeVăzut cu Scarlett Johansson

Pe lîngă titratele Lost In Translation, Vicky Cristina Barcelona sau Avengers, Scarlett Johansson a avut un început de mileniu aglomerat & pestriț, de la comedie la dramă sau SF. Iată cîteva pe care probabil le-ai ratat.

Ghost World (2001)

Poate cel mai deosebit și memorabil rol al ei, într-o comedie picantă & sarcastică despre două adolescente apatice, dar amuzante, și în același timp anxioase și răzvrătite. Post-modern (anii ’90 sînt cei mai bogați în acest sens, vezi American Beauty, Magnolia, Chungking Express, The Big Lebowski și așa mai departe), despre plăcerea boemă de a fi un loser asumat & impertinent.

The Man Who Wasn’t There (2001)

În același an, esențial pentru cariera ei, Johansson apărea și în exercițiul neo-noir al fraților Coen, alături de Billy Bob Thornton, Frances McDormand și James Gandolfini. Un film care adună la un loc evidențele genului: răsturnări de situație, trădare, adulter, crimă.

Girl with a Pearl Earring (2003)

Muza pictorului Johannes Vermeer din cel mai celebru tablou al său e unul dintre primele ei roluri care a sedus critica de film, iar Johansson a nimerit iarăși într-o distribuție solidă: Colin Firth, Tom Wilkinson și Cillian Murphy. Pe lîngă regia excelentă a lui Peter Webber, remarcabilă și cinematografia, de care s-a ocupat directorul de imagine Eduardo Serra (vezi Unbreakable sau The Bridesmaid, filmul din 2004 al lui Claude Chabrol).

A Love Song for Bobby Long (2004)

Cinci filme au avut-o în distribuție în acel an (inclusiv o comedie cu adolescenți, The Perfect Score, alături de Chris Evans), iar dintre ele aș păstra doar unul: o melodramă ca la carte, simpluță, uneori ridicolă (mai ales dacă mă gîndesc la accentul sudic al lui John Travolta, altfel într-un rol cel puțin decent), alteori enervantă (salut, Gabriel Macht), dar cu farmecele ei. Plus cinematografia captivantă a lui Elliot Davis.

Under the Skin (2013) (fotografie principală)

Probabil îți aduci aminte videoclipuri precum „Virtual Insanity” (Jamiroquai) sau „Karma Police” (Radiohead), dar și un mai mult decît simpatic film cu gangsteri à la Guy Ritchie intitulat Sexy Beast, toate ieșite din mintea lui Jonathan Glazer. Tot el e responsabil cu bizarul SF despre iubire, sex & sexism, singurătate, cu o Johansson ajunsă la maturitate.