Dacă n-ar fi fost o poveste cu super-eroi, poate n-ar fi contat faptul că Laura Donnelly, care interpretează rolul principal, seamănă cu Krysten Ritter (Jessica Jones). Iar Joss Whedon (vezi Buffy the Vampire Slayer sau The Avengers), care a scris și regizat serialul pentru HBO, ne-a făcut-o parcă în ciudă, pentru că i-a schițat personajul cu reflexe înrudite. Mai exact, Amalia True (Donnelly) e alcoolică, arogantă și suficient de băiețoasă încît să se ia la trîntă cu o adunătură de bețivi din „ultima” cîrciumă din Londra sfîrșitului de secol 19. 

În același timp, True e și un fel de Charles Xavier pentru o gașcă de majoritar mutante , poreclite „The Touched” (aka „afectatele”, așa cum s-a subtitrat în limba română), marginalizate atît de societate, cît și de către politic – ba chiar niște lorzi conspiră să le controleze prin lege, iar alții să profite, fie și în avantajul de marketing al unui bordel.

Lavinia Bidlow, însă, o bogătană ale cărei interese sînt vagi, le face lobby și le-a dat un acoperiș deasupra capului. Iar aici mă opresc cu enumerarea personajelor, pentru că lista e lungă, iar pericolul să te plictisesc crește exponențial. 

The Nevers e o varză. Personaje multe și monotone. Dialogul e stufos, prețios și, din motive care îmi scapă, abuzat cu nenumărate regionalisme. Dar și mai greu de urmărit îl fac intrigile minore care, în cele din urmă, ajung să fie irelevante sau, dimpotrivă, neexploatate. Iar Whedon a scris, (probabil?) neintenționat, epilogul filmelor cu super-eroi, pentru că ai influențe de la X-Men la Sherlock Holmes, de la The League of Extraordinary Gentlemen la, ei bine, da, Terminator sau chiar James Bond. Disney poate să mai tragă de alde Loki sau Thor, dar, altfel, cam gata, toată lumea merită o pauză de la „afectați”.

Dar, chiar și așa, obositor de neinspirat și dezamăgitor de corcit, The Nevers e, totuși, două clase peste celelalte oferte ale momentului, precum Superman & Lois (M-am oprit, oricum, în momentul în care Superman aterizează ca Iron Man. Cumnate, nimeni nu aterizează ca Iron Man, să fie clar) sau Jupiter’s Legacy (Undeva între o reclamă la Catena și The Kardashians). De aceea am și văzut prima parte pînă la final. A doua ar fi gata la anu’. Cu sau fără Whedon, care s-a retras în timpul producției, după ce s-a declarat epuizat de munca în condiții de pandemie. Altfel, chiar n-au fost bani pentru Jude Law în rolul „inspectorului” Frank Mundi?

6/10 ★